E-mail: reditelka@zsfrydlant.cz | sekretariat@zsfrydlant.cz | Tel.: sekretariát: +420 558 678 169, školní družina: +420 732 839 868

Základní škola Frýdlant nad Ostravicí | náměstí T.G. Masaryka

Všechny příspěvky v Zápisy z jednání rady

19 Lis 2019

Zápis ze zasedání 29. schůze Školské rady při Základní škole Frýdlant n.O. nám. T.G.Masaryka 1260

19Datum konání: 7. 10. 2019

Místo konání: sborovna ZŠ

Přítomni: Mgr. Karla Šigutová, Mgr. David Mareček, Ing. Petra Filipová, p. Lucie Večeřová, p. Andrea Sližová, p. Jiří Koval, doc. Ing. Jan Nečas, Ph.D., Ing. Iva Lichnová,

Omluveni: Mgr. Eva Růžičková

Host: Mgr. Lenka Matušková – ředitelka základní školy

 

Program:

1) Zahájení, úvodní slovo předsedkyně školské rady Mgr. Karly Šigutové

2) Seznámení s programem schůze, slovo ředitelky školy a informace o prvních dnech školního roku

3) Schválení Výroční zprávy o činnosti školy za školní rok 2018/2019

4) Projednání dopravní situace v ranních a poledních hodinách v prostorách od MŠ Pastelka směrem na ulici Janáčkova

5) Diskuze

6) Návrh termínu následující schůze

7) Závěr

 

Ad 1)

Schůzi zahájila předsedkyně školské rady Mgr. Karla Šigutová a seznámila přítomné s programem schůze.

Ad 2)

Následně převzala slovo paní ředitelka školy Mgr. Lenka Matušková a informovala členy rady o situaci v přípravném týdnu (havárie vodovodního systému spojená s následnými opravami – rekonstrukce podlah, opravy tříd, malování, nákup poškozeného nábytku a didaktické techniky). Dále byly podány informace o proběhlé plánované rekonstrukci osvětlení v tělocvičnách školy (realizace v průběhu hlavních prázdnin). Slovo převzala opět Mgr. Karla Šigutová, která členy seznámila s organizací zahájení školního roku, s počty žáků v prvních (57) a šestých ročnících (91), podala informace o slavnostním zahájení školního roku a o důležitých akcích školy v 1. měsíci školního roku (adaptační programy 1. a 6. tříd, nábory do zájmových útvarů, spolupráce s organizací Hravý klaun, účast školy na mezinárodním projektu Edison, projektové dny) a zmínila také některé plánované akce jako například účast na Rozsvěcování vánočního stromu – prodejní stánek, předvánoční akce, Sportovní kurz žáků 9. ročníku a podobně. Bylo hovořeno také o významných akcích uplynulého školního roku (exkurze do Nových Vítkovic, Bartošovic, Osvětimi či zahraniční zájezd žáků do Londýna, 25. výročí založení folklorního souboru Chasička, návštěva družební školy v Turzovce nebo Den dětí pro žáky I. stupně konaný s využitím nového školního sportovního areálu.

Ad 3) Členové školské rady byli vyzváni, aby přednesli připomínky k předložené Výroční zprávě školy za rok 2018 – 19. Po zapracování drobných připomínek bylo znění Výroční zprávy jednomyslně schváleno.

Ad 4) Přítomní byli seznámení se zněním dopisu p. Lucie Oborné, který byl adresován Městu Frýdlant n O. Autorka dopisu žádá o prošetření a návrhy řešení svízelné dopravní situace v ranních a poledních hodinách na ulici Janáčkova z hlediska bezpečnosti příchodu a odchodu dětí ze školy. Přítomný zástupce Rady Města FnO Doc. Ing. Jan Nečas Ph.D. seznámil ostatní se záměrem řešení situace (omezení rychlosti, retardéry a přechod pro chodce).

Ad 5) V diskuzi vystoupila ředitelka školy Mgr. Lenka Matušková a hovořila o novém financování škol od ledna 2020, o nedostatku prostor pro výuku v souvislosti s novým financováním, o problémech s vysokými teplotami ve třídách a potřebné obnově PC. Ing. Petra Filipová zmínila narůstající výchovné problémy se staršími žáky (kouření, agrese a podobně).

Ad 6) Následující schůze se dle rozhodnutí rady uskuteční v pondělí 20. dubna 2020 v 17:15 hod. ve sborovně školy.

Ad 7) V závěru schůze poděkovala předsedkyně školské rady všem členům za účast.

  

 

 Ve Frýdlantu n. O., dne 18. 11. 2019                           Zapsala: Lucie Večeřová

26 Čvn 2019

Zápis ze zasedání 28. schůze Školské rady

Zápis ze zasedání 28. schůze Školské rady při Základní škole Frýdlant n.O. nám. T.G.Masaryka 1260

 

Datum konání: 1. 4. 2019

Místo konání: sborovna ZŠ

Přítomni: Mgr. Karla Šigutová, Ing. Iva Lichnová, Ing. Petra Filipová, p. Andrea Sližová, p. Jiří Koval, Ph.D., doc. Ing. Jan Nečas, Ph.D., Mgr. Eva Růžičková

Omluveni: Mgr. David Mareček, p. Lucie Večeřová

Host: Mgr. Lenka Matušková – ředitelka základní školy

 

Program:

1) Zahájení, úvodní slovo předsedkyně školské rady

2) Seznámení s programem schůze, slovo ředitelky školy a informace průběhu školního roku 2018-19; plánované akce do konce školního roku

3) Zpráva o činnosti ČŠI na škole a seznámení s výsledky inspekční činnosti

4) Zpráva o kontrole KHS

5) Schválení doplňku školního řádu školní pro rok 2019 – 20

6) Diskuze

7) Návrh termínu následující schůze

8) Závěr

 

 

Ad 1)

Schůzi zahájila přivítáním členů předsedkyně školské rady Mgr. Karla Šigutová.

 

Ad 2) Mgr. Karla Šigutová dále seznámila členy s programem schůze, vyjmenovala významné akce školy za uplynulé období a předala slovo hostu p. ředitelce Lence Matuškové, která pokračovala zprávou o průběhu školního roku 2018 – 19.

 

Ad 3) Dalším bodem programu byla informace o průběhu a výsledcích kontrolní činnosti ČŠI ve dnech 8. – 10. ledna 2019. Paní ředitelka Mgr. Lenka Matušková seznámila členy s průběhem kontroly během jednotlivých dnů a vyzdvihla nejdůležitější body Inspekční zprávy a Protokolu o kontrole vykonané pracovníky ČŠI. (Znění obou dokumentů bylo členům rady zasláno k prostudování předem)

 

Ad 4 V následujícím příspěvku seznámila ředitelka školy členy s výsledkem kontroly provedené KHS v prostorách školy.

 

Ad 5) Následovalo jednohlasné schválení dodatku Školního řádu, který se týkal Minimálního preventivního programu, jehož realizací škola předchází rizikovému chování žáků.

 

Ad 6) V závěrečné diskuzi byla zmíněna práce organizace Hravý klaun, hovořilo se o připravovaných akcích (Akce s IZS pro 8. ročník, soutěž na téma IZS mezi frýdlantskými školami, Den dětí, zapojení školy do mezinárodního testování TIMSS žáků 4. ročníku, 25. výročí založení folklorního souboru Chasička, informace o průběhu projektu Učíme se moderně / Šablony II/, informace o nových webových stránkách školy a. j.).

Ing. Iva Lichnová ve svém příspěvku poděkovala vedení školy za kvalitní práci, která se promítla do výsledků kontrolní činnosti ČŠI a poděkování rozšířil doc. Ing. Jan Nečas Ph.D. o správce tělocvičen, které pochválil za jejich práci.

 

Ad 7) Následující schůze se dle rozhodnutí rady uskuteční v pondělí 7. října 2019 v 17:15 hod. ve sborovně školy.

 

 

 

 

Ve Frýdlantu n. O., dne 23. 4. 2019                           Zapsala: Karla Šigutová

2 Říj 2018

Zápis ze zasedání 27. schůze Školské rady

Zápis ze zasedání 27. schůze Školské rady při Základní škole Frýdlant n.O. nám. T.G.Masaryka 1260

 

 

Datum konání: 1. 10. 2018

Místo konání: sborovna ZŠ

Přítomni: Mgr. Karla Šigutová, Mgr. David Mareček, Ing. Petra Filipová, p. Lucie Večeřová, p. Andrea Sližová, doc. Ing. Jan Nečas, Ph.D.

Omluveni: Mgr. Eva Růžičková, p. Jiří Koval

Host: Mgr. Lenka Matušková – ředitelka školy

 

Program:

1) Zahájení a úvodní slovo předsedkyně školské rady Mgr. Karly Šigutové

2) Slovo ředitelky školy Mgr. Lenky Matuškové

3) Připomínky a schválení Výroční zprávy za školní rok 2017 – 2018

4) Diskuze

5) Návrh termínu příští schůze

6) Závěr

 

 

Ad 1) Schůzi zahájila předsedkyně školské rady Mgr. Karla Šigutová. Po přivítání podala přítomným členům informace o zahájení školního roku 2018 – 19. Informovala o počtu žáků v 1. třídách (24, 25, 24) a v 6. třídách (22, 22, 26, 27). Podala zprávu o průběhu Slavnostního zahájení školního roku v 1. třídách.

 

Ad 2) Mgr. Lenka Matušková pokračovala zprávou o 1. měsíci školního roku, kdy proběhly adaptační programy, preventivní programy, exkurze 5. ročníků do Prahy, Den zdatnosti se zaměřením na BESIP, sportovně pobytový kurz a jiné. Informovala členy rady, že v rámci projektu Šablony proběhly na jaře 2018 „Besedy pro rodiče“ a dva projektové dny „Den země“ a „Den zdraví“. Paní ředitelka následně informovala radu o možnostech odpoledních aktivit pro děti v rámci kroužků na škole. Následně byly podány informace o připravovaných akcích (třídní schůzky, besedy pro rodiče 6. tříd, návštěva vyučujících z družební školy ve slovenské Turzovce a jiné).

 

Ad 3) Po vznesení drobných připomínek ke znění Výroční zprávy na rok 2017 – 2018 byl uvedený dokument všemi členy školské rady jednohlasně schválen.

 

Ad 4) V rámci diskuze byla sděleny informace o opakovaných problémech s dopravní situací v blízkosti školy v ranních hodinách. Paní ředitelka seznámila radu s kroky, které byly nebo budou pro řešení situace provedeny (Vybudování retardérů – zřizovatel, spolupráce s Policií ČR – obvodní oddělení Frýdlant n. O., upozornění rodičů na třídních schůzkách, případně prostřednictvím dětí). Diskutovalo se také na téma zavedení iPadů do výuky a obnově učeben PC na škole.

 

Ad 5) Následující schůze se dle rozhodnutí rady uskuteční v pondělí 1. dubna 2019 v 17:15 hod. ve sborovně školy.

 

Ad 6) V závěru schůze Mgr. Karla Šigutová poděkovala všem přítomným za účast.

 

Ve Frýdlantě n. O., dne 2. 10. 2018                           Zapsala: Lucie Večeřová

23 Dub 2018

Zápis ze zasedání 26. schůze Školské rady

Zápis ze zasedání 26. schůze Školské rady při Základní škole Frýdlant n.O. nám. T.G.Masaryka 1260

 

 

Datum konání: 23. 4. 2018

Místo konání: sborovna ZŠ

Přítomni: Mgr. Karla Šigutová, Mgr. David Mareček, Ing. Petra Filipová, p. Lucie Večeřová, p. Andrea Sližová, p. Petr Koval, Ph.D., doc. Ing. Jan Nečas, Ph.D.

Omluveni: Ing. Iva Lichnová

Host: Mgr. Lenka Matušková – ředitelka základní školy

Program:

1) Zahájení a úvodní slovo ředitelky školy Mgr. Lenky Matuškové

2) Slovo ředitelky školy – Informace průběhu školního roku 2017-18; seznámení s průběhem voleb do školské rady v prosinci 2017; seznámení s Jednacím řádem a jeho schválení

3) Volba předsedy a místopředsedy Školské rady při ZŠ TGM

4) Návrh termínu další schůze

5) Diskuze

Ad 1)

Schůzi zahájila ředitelka školy Mgr. Lenka Matušková a přivítala nové i staronové členy školské rady

Ad 2) Mgr. Lenka Matušková pokračovala zprávou o průběhu voleb do školské rady pro období 2018 – 2020 a představila jednotlivé členy rady (doc. Ing. Jan Nečas Ph.D., Ing. Iva Lichnová a Ing. Petra Filipová za zřizovatele, p. Andrea Sližová, p. Petr Koval a p. Lucie Večeřová za zákonné zástupce žáků a Mgr. Eva Růžičková, Mgr. David Mareček a Mgr. Karla Šigutová za pedagogické pracovníky školy). Následovalo seznámení se zněním Jednacího řádu pro schůze školské rady, které pak bylo jednohlasně všemi členy schváleno. Paní ředitelka dále informovala radu o průběhu školního roku 2017 – 2018. Zmínila významné aktivity, akce i úspěchy školy v soutěžích, informovala o systému testování žáků na škole, o zápisu do 1. tříd a rekordním počtu zapsaných žáků (86), o připravovaném výměnném zájezdu našich žáků a pedagogů do německého Radeburgu a o připravovaném slavnostním otevření zrekonstruovaného sportovního areálu.

Ad 3) Dalším bodem programu byla volba předsedy a místopředsedy školské rady. Byla stanovena volební komise ve složení Mgr. Lenka Matušková a Mgr. Eva Růžičková, která po sečtení hlasů oznámila výsledky. Předsedkyní školské rady byla zvolena Mgr. Karla Šigutová (6 hlasů) a místopředsedkyní p. Lucie Večeřová (3 hlasy)

Ad 4) Následující schůze se dle rozhodnutí rady uskuteční v pondělí 1. října 2018 v 17:15 hod. ve sborovně školy

9 Říj 2017

Zápis ze zasedání 25. schůze Školské rady

Zápis ze zasedání 25. schůze Školské rady při Základní škole Frýdlant n.O. nám. T.G.Masaryka 1260

 

 

Datum konání: 9. 10. 2017

Místo konání: sborovna ZŠ

Přítomni: Mgr. Karla Šigutová, Mgr. Jana Trnková, Ing. Petra Filipová, p. Lucie Večeřová, p. Jana Bakotová, Ing. Marcela Palochová, Ph.D., doc. Ing. Jan Nečas, Ph.D.

Omluveni: Mgr. Eva Růžičková, Ing. Iva Lichnová

Host: Mgr. Lenka Matušková – ředitelka základní školy

Program:

1) Zahájení a úvodní slovo zástupkyně ředitelky školy p. Mgr. Karly Šigutové

2) Informace o ZŠ, zahájení výuky v novém školním roce a informace o aktivitách školy

3) Informace o nové volbě do Školské rady

4) Schválení Výroční zprávy za školní rok 2016/2017

5) Diskuze

Ad 1)

Schůzi zahájila zástupkyně ředitelky školy p. Mgr. Karla Šigutová, která přítomné přivítala a zároveň přivítala přítomného hosta ředitelku ZŠ paní Mgr. Lenku Matuškovou.

Ad 2)

Mgr. Karla Šigutová informovala přítomné, že ve školním toce 2017 – 2018 byla zahájena výuka ve 3 prvních třídách, které mají 66 dětí. V 6. třídách je celkem 95 žáků. V letošním školním roce navštěvuje ZŠ celkem 650 žáků. Zároveň společně s ředitelkou školy p. Mgr. Lenkou Matuškovou poskytla velmi podrobné informace o dění na ZŠ:

–        adaptační programy,

–        exkurze, sportovní kurz, projektová výuka

–        návštěvy divadla,

–        akce v rámci protidrogové prevence,

–        změna licenční politiky v oblasti IT na škole – přechod na pronájem licencí v programu EES

–        záměru podat žádost o dotaci IROP pro obnovu dvou učeben

–        informace o podání žádosti o dotaci v operačním programu Zaměstnanost vyhlášeném Ministerstvem práce a sociálních věcí (spolek Hravý klaun)

–        zavedení metody výuky anglického jazyka „Jolly Phonics“, která je zaměřena na zlepšení dovednosti číst a psát v anglickém jazyce, podporu správné výslovnosti, eliminaci memorování slovíček (zavedení od 2. ročníku, posílení dotace Aj na 2 hodiny týdně – 2. ročník)

–        testování žáků

–        a další

Ad 3)

Mgr. Karla Šigutová informovala přítomné o připravovaných volbách do Školské rady pro následující funkční období (2018 – 2020), které budou zahájeny dne 23. 11. 2017. Budou opět voleni 3 zástupci z řad rodičů a 3 zástupci ZŠ, které budou volit pedagogové ZŠ.

Ad 4)

Členům Školské rady byla předložena ke schválení a připomínkám Výroční zpráva za školní rok 2016/2017. Ing. Petra Filipová upozornila na chybně uvedený rok v textu dokumentu. Ing. Marcela Palochová, Ph.D. připomínkovala několik drobností týkající se formálních úprav textu. Předložený dokument byl jednomyslně schválen přítomnými členy.

 

Ad 5)

V rámci diskuze doc. Ing. Petr Nečas pochválil vedení školy a pedagogy za jejich práci. Zástupkyně ředitelky školy p. Mgr. Karla Šigutová velmi srdečně poděkovala všem přítomným za jejich 3 – letou aktivní práci a členství ve Školské radě.

  

 Ve Frýdlantě n. O., dne 9. 10. 2017                            Zapsala: Marcela Palochová

19 Dub 2017

Zápis ze zasedání 24. schůze Školské rady

Zápis ze zasedání 24. schůze Školské rady při Základní škole Frýdlant n.O. nám. T.G.Masaryka 1260

 

 

Datum konání: 19. 4. 2017

Místo konání: sborovna ZŠ

Přítomni: Mgr. Karla Šigutová, Mgr. Jana Trnková, Mgr. Eva Růžičková, Ing. Petra Filipová, p. Lucie Večeřová, p. Jana Bakotová, Ing. Marcela Palochová, Ph.D., doc. Ing. Jan Nečas, Ph.D.

Omluveni: Ing. Iva Lichnová

Host: Mgr. Lenka Matušková – ředitelka základní školy

Program:

1) Zahájení a úvodní slovo zástupkyně ředitelky školy p. Mgr. Karly Šigutové

2) Informace o ZŠ a aktivitách školy v průběhu školního roku 2016/2017

3) Informace o hospodaření školy za rok 2016 – paní Lucie Večeřová

4) Schválení změn ve Školním řádu a Klasifikačním řádu

5) Informace ke směrnici týkající se finančních náhrad za poškozené a ztracené

    učebnice – Mgr. Lenka Matušková

6) Navržení termínu následující schůze

7) Diskuze

Ad 1)

Schůzi zahájila zástupkyně ředitelky školy p. Mgr. Karla Šigutová, která přítomné přivítala a zároveň přivítala přítomného hosta paní ředitelku ZŠ Mgr. Lenku Matuškovou.

Ad 2)

Mgr. Karla Šigutová informovala přítomné, že byla na školu od 1. února 2017 přijata do pracovního poměru speciální pedagožka. Zároveň poskytla velmi podrobné informace o dění na ZŠ v průběhu školního roku 2016/2017 a o plánovaných akcích ve zbývajících měsících roku:

Uskutečněné akce:

 

–       preventivní programy (Faust, Renarkon, Policie ČR)

–       Den tělesné zdatnosti

–       Vánoční dílny, Adventní jarmark

–       Velikonoční projekt, projekt Den Země

–       návštěva divadel, kina

–       plavecký výcvik, lyžařský výcvik

–       sportovní kurz pro žáky 9. ročníku

–       Den otevřených dveří, akce školy pro budoucí prvňáky

–       zápis dětí do 1. tříd (76 dětí u zápisu, z toho 70 přijatých), do 6. tříd nastoupí 29 žáků z okolních škol

–       spolupráce školy a SRPŠ (velmi úspěšný ples SRPŠ)

–       a další

Plánované akce:

–       testování žáků 5. a 8. ročníku

–       návštěva žáků a učitelů z družební školy v Turzovce

–       vzdělávací letecký zájezd žáků do Londýna

–       Den dětí

–       Odpoledne plné her (společná akce školy a rodičů v závěru školního roku)

–       a další

Ad 3)

Paní Lucie Večeřová seznámila přítomné s výsledkem hospodaření ZŠ. Mgr. Eva Růžičková vznesla dotaz, zda došlo k úspoře nebo překročení spotřeby energií oproti minulým rokům. Dotaz byl zodpovězen.

Ředitelka ZŠ Mgr. Lenka Matušková informovala přítomné členy školské rady o získání dotace, která se týká personální podpory vzdělávání pedagogů, doučování žáků ohrožených neúspěchem, otevření Klubu logických a deskových her. Poděkovala paní výchovné poradkyni Mgr. Janě Trnkové za pomoc při zavedení inkluzivních opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, zabezpečení žáků mimořádně nadaných a v neposlední řadě také vzdělávání žáků s podpůrnými opatřeními.

Ad 4)

Členům školské rady byly předloženy ke schválení a připomínkám změny ve Školním řádu a Klasifikačním řádu, které vejdou v platnost 4. 9. 2017. Doc. Ing. Jan Nečas, Ph.D. připomínkoval oba dokumenty v několika bodech (formálních i obsahových). Veškeré připomínky budou zapracovány. Předložené změny v obou dokumentech byly jednomyslně schváleny přítomnými členy.

 

Ad 5)

Ředitelka základní školy Mgr. Lenka Matušková předložila přítomným návrh týkající se finančních náhrad za poškozené a ztracené učebnice, které by měly být zapracovány do Školního řádu – oddíl Pravidla pro zacházení s majetkem školy. Přítomní členové jednomyslně souhlasili.

  

Ad 6)

Termín další schůze školské rady se uskuteční v pondělí 9. října 2017 ve sborovně ZŠ v odpoledních hodinách. Bližší čas bude upřesněn před konáním schůze předsedkyní školské rady.

Ad 7)

V diskuzi byla otevřena otázka testování žáků ZŠ.

 

 Ve Frýdlantě n. O., dne 19. 4. 2017                            Zapsala: Marcela Palochová

12 Zář 2016

Zápis ze zasedání 23.schůze Školské rady

Zápis ze zasedání 23. schůze Školské rady při Základní škole Frýdlant n.O. nám. T.G.Masaryka 1260

 

 

Datum konání: 12. 9. 2016

Místo konání: sborovna ZŠ

Přítomni: Mgr. Karla Šigutová, Mgr. Jana Trnková, Mgr. Eva Růžičková, Ing. Iva Lichnová, Ing. Petra Filipová p. Jana Bakotová, Ing. Marcela Palochová, Ph.D., Ing. Jan Nečas, Ph.D.

Omluveni: p. Lucie Večeřová  

Host: Mgr. Jiří Čupa – pedagog, Mgr. Lenka Svozilová – ředitelka základní školy

Program:

1) Zahájení a úvodní slovo zástupkyně ředitelky školy p. Mgr. Karly Šigutové

2) Informace o ZŠ a aktivitách školy na začátku školního roku 2016/2017

3) Informace o změnách ve Školním vzdělávacím programu (ŠVP) – Mgr. Lenka

    Svozilová

4) Schválení Výroční zprávy o činnosti školy za školní rok 2015/2016

5) Schválení školního řádu

6) Navržení termínu následující schůze

7) Diskuze

Ad 1)

Schůzi zahájila zástupkyně ředitelky školy p. Mgr. Karla Šigutová, která přítomné přivítala a představila novou členku Školské rady p. Ing. Petru Filipovou. Zároveň přivítala přítomné hosty a představila novou ředitelku ZŠ p. Mgr. Lenku Svozilovou.

Ad 2)

Mgr. Karla Šigutová poskytla základní informace o ZŠ (počtu žáků, počtu tříd) a dále informovala členy školské rady o aktivitách školy na začátku školního roku 2016/2017

 

Uskutečněné akce:

–       Slavnostní uvítání nových prvňáčků za účasti vedení školy, starostky Města Frýdlant n. O. a patronů – žáků 9. tříd

–       Adaptační programy 1. a 9. tříd

–       Exkurze žáků 9. tříd do Dolní oblasti Vítkovic

Připravované akce:

–       Projektový den na 1. stupni – „Den tělesné zdatnosti“ ve spolupráci s Oborem dopravy Města Frýdlant n. O.

–       Sportovní kurz 9. ročníku

Mgr. Karla Šigutová také poskytla informaci o potřebě vytvořit novou funkci speciálního pedagoga na škole.

Ad 3)

Ředitelka ZŠ Mgr. Lenka Svozilová informovala o změnách ve Školním vzdělávacím programu (ŠVP). První změna se dotkla hodinové dotace v předmětu Český jazyk a literatura a dále informovala přítomné o významných změnách týkající se zabezpečení výuky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, zabezpečení žáků mimořádně nadaných a v neposlední řadě také vzdělávání uvedených žáků s využitím podpůrných opatření podle vyhlášky 27/2016 Sb. Byla zmíněna široká nabídky seminářů a školení pro pedagogické pracovníky, které budou hrazeny z dotací operačního programu Výzkum vývoj a vzdělávání. Dotazy přítomných byly Mgr. Lenkou Svozilovou zodpovězeny.

Ad 4)

Členům Školské rady byla předložena ke schválení a připomínkám Výroční zpráva o činnosti školy za školní rok 2015/2016. Předložená výroční zpráva o činnosti školy byla jednomyslně schválena přítomnými členy.

 

Ad 5)

Členům Školské rady byl předložen ke schválení a připomínkám školní řád. P. Ing. Filipová vznesla několik dotazů na základní informace obsažené ve školním řádu, které byly zodpovězeny p. Mgr. Karlou Šigutovou a ředitelkou ZŠ p. Mgr. Lenkou Svozilovou. Ing. Marcela Palochová, Ph.D. a Ing. Petr Nečas, Ph.D. vznesli drobné připomínky (formálního charakteru) k některým bodům školního řádu, které byly akceptovány.  Předložený školní řád byl po zapracování připomínek přítomnými členy jednomyslně schválen.

 

Ad 6)

Termín další schůze školské rady se uskuteční ve středu 19. dubna 2017 ve sborovně ZŠ v odpoledních hodinách. Bližší čas bude upřesněn před konáním schůze předsedkyní školské rady.

Ad 7)

V diskuzi byla otevřena otázka dokončení stavebních prací v okolí základní školy. Plánovaný termín dokončení je v průběhu měsíce října.

 

 

Na vědomí: ředitelka ZŠ

 Ve Frýdlantu n. O., dne 12. 9. 2016                                Zapsala: Marcela Palochová

21 Bře 2016

Zápis ze zasedání 22. schůze Školské rady

Datum konání: 21. 3. 2016

Místo konání: sborovna ZŠ

Přítomni:I Ing. Iva Lichnová,  Mgr. Eva Eschingerová, p. Jana Bakotová, p. Lucie Večeřová, Ing. Jan Nečas Ph.D., Mgr. Jana Trnková, Mgr. Eva Růžičková,

Mgr. Karla Šigutová

Omluveni: Ing. Marcela Palochová Ph.D

Program:

1) Zahájení

2) Informace o dopravní situaci v okolí školy

3) Významné aktivity školy v období říjen – březen

4) Plánované akce školy

5) Zpráva o hospodaření školy

6) Navržení termínu schůze školské rady

7) Volba zástupce školské rady do konkurzní komise pro volbu ředitele školy

8) Diskuze

Ad 1)

Schůzi školské rady zahájila zástupkyně ředitele školy p. Mgr. Karla Šigutová, která přítomné seznámila s programem schůze a omluvila nepřítomnost 1 členky školské rady .

Ad 2)

Po změnách v dopravním značení – umístění dopravní značky zákazu otáčení, odstranění značení přechodu pro chodce se dopravní situace před školou v době před začátkem vyučování zklidnila. Přispívá k tomu i kontrola situace ze strany Policie ČR a přítomnost pracovníka prevence kriminality dvakrát týdně.

Mgr. Eva Eschingerová školskou radu informovala o navržené změně projektu – záliv pro přistavení autobusu a o navrhovaných akcích ke zvýšení bezpečnosti před školou, které by se uskutečnily ve spolupráci s Policií ČR.

Ad 3)

Z aktivit školy uskutečněných v období říjen – březen předsedkyně ŠR vyzvedla několik akcí:

 

–       Vzdělávací zájezd žáků 7. – 9. ročníku do Londýna spojený s výukou v tamní škole

–       Úspěšný vánoční jarmark

–       Pobytový lyžařský kurz pro žáky 7. ročníku a výjezdový lyžařský výcvik pro žáky 1. stupně

–       Zápis dětí do 1. ročníku, zapsáno bylo 68 budoucích prvňáčků

–       Návštěva dětí 5. ročníku z okolních venkovských škol

–       Školní ples ve spolupráci s Radou rodičů

Ad 4)

Škola připravuje testování žáků 8. ročníku i 5. ročníku, využije testů společnosti SCIO. V květnu se uskuteční návštěva dětí a pedagogů ze školy v Radeburgu, škola pro ně zajišťuje program pobytu. Na konci dubna se na 1. stupni uskuteční projekt s názvem Den zdraví ve spolupráci se SŠ zdravotnickou ve Frýdku – Místku, Policií ČR a Hasičským záchranným sborem.

Ad 5)

Členka ŠR a ekonomka školy Lucie Večeřová seznámila přítomné s výsledky hospodaření školy v roce 2015.

Ad 6)

Následující schůze školské rady se uskuteční 10. nebo 12. října 2016. O konečném termínu budou všichni předem informováni předsedkyní ŠR.

Ad 7)

Jako zástupce ŠR do konkurzní komise pro volbu ředitele školy byla většinou hlasů zvolena Mgr. Karla Šigutová.

Ad 8)

Na dotaz Ing. Jana Nečase na způsob testování žáků 5. ročníku odpověděla ZŘŠ pro 1. stupeň Mgr. Šigutová, že zvolený způsob testování prostřednictvím testů společnosti SCIO umožní zjišťování výsledků vzdělávacího procesu i porovnání s výsledky v jiných školách. Škola zatím neuvažuje o jiném způsobu testování. Ing. Jan Nečas navrhl, že v případě zájmu bude školu prostřednictvím e-mailu informovat o dalším způsobu testování.

Ing. Jan Nečas se dále informoval na to, jak škola kontroluje stav provedených stavebních úprav. Upozornil na nedostatky v atriu ZŠ. Je třeba kontrolovat stavební firmu a zjistit, zda byly dodrženy všechny technologické postupy. Nedostatky je potřeba odstranit v záruční době.

Další dotaz Ing. Jana Nečase se týkal využití interaktivních tabulí ve vyučovacích hodinách. Mgr. Karla Šigutová sdělila, že jsou využívány.

Ing. Jan Nečas znovu upozornil, že lze v případě zájmu ze strany pedagogů zřídit grantový fond, který by sloužil pro podporu vzniku zájmových kroužků. Například učitelé fyziky by mohli dětem nabízet podobnou náplň kroužku jako kroužek „Věda nás baví“.

Výše platby za tento zájmový kroužek neumožňuje všem žákům se do něj zapojit.

Mgr. Eva Eschingerová se obrátila na předsedkyni ŠR a zároveň i navrhovanou členku konkurzní komise pro volbu ředitele školy, aby zjistila u účastníků konkurzu, jak by řešili otázku zájmových kroužků, a dále jak jsou připraveni řešit všechny úkoly spojené s novelou školského zákona, s novým pojetím podpory žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.

  

Na vědomí: ředitel školy

 Ve Frýdlantu n. O., dne 21. 3. 2016                                Zapsala:  Mgr. Jana Trnková

14 Říj 2015

Zápis ze zasedání 21. schůze Školské rady

Zápis ze zasedání 21. schůze Školské rady při Základní škole Frýdlant n.O. nám. T.G.Masaryka 1260

 

 

Datum konání: 14. 10. 2015

Místo konání: sborovna ZŠ

Přítomni: Mgr. Eva Eschingerová, p. Jana Bakotová, p. Lucie Večeřová, Ing. Marcela Palochová Ph.D., Ing. Jan Nečas Ph.D., Mgr. Jana Trnková, Mgr. Eva Růžičková, Mgr. Karla Šigutová

Omluveni: Ing. Iva Lichnová,

Host: Mgr. Jiří Čupa – ředitel školy, Mgr. Zdeňka Pohludková – vedoucí odboru dopravy MěÚ ve Frýdlantě nad Ostravicí

Program:

1) Zahájení a úvodní slovo zástupkyně ředitele školy p. Mgr. Karly Šigutové

2) Informace o dopravní situaci u ZŠ

3) Informace o aktivitách školy na začátku školního roku 2015/2016 a významných

    aktivitách školního roku 2014/2015

4) Schválení Jednacího řádu školské rady

5) Schválení Výroční zprávy o činnosti školy za školní rok 2014/2015

6) Navržení termínu následující schůze

7) Diskuze

Ad 1)

Schůzi zahájila zástupkyně ředitele školy p. Mgr. Karla Šigutová, která přítomné přivítala. Na úvod požádala, aby hned na začátku programu schůze byla projednána dopravní situace u ZŠ, vzhledem k tomu, že jako host byla přítomna Mgr. Zdeňka Pohludková – vedoucí odboru dopravy MěÚ ve Frýdlantě nad Ostravicí.

Ad 2)

Mgr. Karla Šigutová informovala členy o dopise jednoho z rodičů (Bc. Barbory Halatové), který byl zaslán k rukám školské rady s žádostí o řešení dopravní situace v okolí základní školy. P. Mgr. Karla Šigutová doplnila, že dopravní situace u ZŠ se zhoršila. Jedná se především o otáčení vozidel na úzkém parkovišti, ucpání příjezdové cesty a nepřehlednou situaci se zamalovaným přechodem pro chodce, který na komunikaci prosvítá a mate příchozí – především děti. ZŠ T. G. Masaryka podala návrh na projekt „Bezpečně do škol“ Na zpracování tohoto projektu se podílel odbor dopravy Města Frýdlant n. O, Dopravní inspektorát ve Frýdku – Místku, Odbor školství a kultury a SRPŠ při základní škole. Tento projekt bohužel nebyl financován. Na nebezpečnou situaci a nekázeň řidičů ředitel školy p. Mgr. Jiří Čupa několikrát upozorňoval Policii ČR.

Paní Mgr. Zdeňka Pohludková podala vysvětlující informace k dopravní situaci u ZŠ:

Ø  Na označeném parkovišti u ZŠ bude umístěna značka zákazu vjezdu s dodatkovou tabulkou, která vozidla smí na parkoviště vjet. Umístění značky je možné.

Ø  Problém je s 10 až 15 parkovacími místy na ulici Janáčkova, kde rodiče zajíždějí a poté se složitě v cestě otáčejí.

Ø  Na začátku ulice Janáčkova by měla být umístěna značka Pozor děti.

Ø  Asistent prevence kriminality, který pomáhal u přechodu pro chodce u kostela,  bude dočasně požádán o výpomoc na ulici Janáčkova, kde na místě vhodném pro přecházení bude dohlížet na pohyb dětí a vozidel.

Ø  Šrafování přechodu (který v původním projektu nebyl) bylo při kolaudaci odstraněno. Přechod ale nyní prosvítá a byl dán podnět na znovu odstranění šrafování.

 

Návrhy a diskuze:

  1. Jana Bakotová upozornila na špatně viditelnou značku Jednosměrný provoz, kterou by bylo vhodné přemístit.
  2. Ing. Jan Nečas Ph.D. navrhoval, že dodatková tabule by mohla obsahovat jen časové omezení vjezdu vozidel např. v době od 7.00-9.00. Dalším návrhem bylo umístit značku Jednosměrná komunikace (zákazu vjezdu všech vozidel) už od mostu, který je na jednom konci Janáčkovy ulice, což by velmi zjednodušilo dopravní situaci.
  3. zástupkyně Mgr. Karla Šigutová poděkovala za vysvětlení ze strany MěÚ paní Mgr. Zdeňce Pohludkové a sdělila, že bude o výše uvedeném informovat písemně rodiče, který zaslal dopis s žádostí o prošetření nepřehledné dopravní situace před ZŠ.

 

 

Ad 3)

Mgr. Karla Šigutová informovala členy o aktivitách školy na začátku školního roku 2015/2016 a významných aktivitách školního roku 2014/2015:

 

–       Projekt „Patronace žáků 9. tříd nad žáky 1. tříd“

–       Adaptační programy dětí 1. a 6. tříd

–       Sportovní kurz žáků 9. ročníku v Nové Vsi u Rýmařova

–       Den tělesné zdatnosti na 1. stupni

–       Dokončení úprav ve vnitřním atriu školy (prostor pro venkovní výuku, hrací koutek pro menší děti a nová zeleň) a částečných úprav školního hřiště (běžecký ovál a doskočiště).

–       Informace o osobě, která monitoruje příchozí na ZŠ. Došlo ke zvýšení bezpečnostní dětí, omezení pohybu cizích dospělých osob v prostorách ZŠ. O této nové situaci byli rodiče informováni na plenární schůzi SRPŠ, na třídních schůzkách, osobním jednání s rodiči doprovázející žáky až do prostor ZŠ, uvedením informací na webových stránkách školy.

–       Byla uvedena do provozu nová sociální zařízení u tělocvičen, u prvních tříd a také u ředitelství.

–       ZŠ podala celou řadu projektů dotovaných z EU a získala více než 7 000 000 Kč.

 

Z nadcházejících aktivit ZŠ jsou nejvýznamnější tyto:

–       Vzdělávací a poznávací pobyt žáků 7. – 9. ročníků v Londýně

–       Vánoční jarmark

–       Návštěva z družební školy z Turzovky

 

 

Ředitel školy p. Mgr. Jiří Čupa informoval o možném umístění „kolárny“, která umožní žákům ZŠ uschovat bezpečně jízdní kola.

 

Ad 4)

Členům školské rady byl předložen ke schválení a připomínkám Jednací řád školské rady, který byl jednomyslně schválen.

 

Ad 5)

Členům školské rady byla předložena ke schválení a připomínkám Výroční zpráva o činnosti školy za školní rok 2014/2015. Předložená výroční zpráva o činnosti školy byla jednomyslně schválena.

 

Ad 6)

Následující schůze školské rady se uskuteční v pondělí 25. dubna 2016 v 17.00 hod. ve sborovně ZŠ.

 

Ad 7)

V diskuzi vznesla paní Jana Bakotová dotaz na informaci z Výroční zprávy týkající se dotazníkového šetření „klimatu ve třídě“ 5. C. Bylo podáno vysvětlení jak od p. Mgr. Jany Trnkové (výchovné poradkyně), tak i od p. Mgr. Karly Šigutové, čeho se dotazník týkal a jakým způsobem dotazníková šetření mezi dětmi probíhají.

 

Dalším bodem v diskuzi byl podnět Ing. Jana Nečase, Ph.D., který tlumočil žádost o umístění odkládacích poliček na mýdla nebo šampóny ve sprchách u tělocvičny, které zda zatím chybí.

 

Následující dotaz Ing. Jana Nečase, Ph.D. se týkal testování žáků na drogy a jiné omamné látky. Na dotaz odpověděla paní Mgr. Jana Trnková (výchovná poradkyně), že při podezření na užití omamné či jiné návykové látky žáky musí ZŠ kontaktovat Policii ČR. Testování žáků není bez písemného souhlasu rodičů možné.

 

Na dotaz Ing. Marcely Palochová, Ph.D. jaké byly výsledky dotazníkového šetření týkající se zřízení úschovny kol, odpověděl ředitel školy p. Mgr. Jiří Čupa. Dotazníků bylo rozdáno cca 260. Při zpracování výsledků bylo zjištěno, že cca 80 žáků má zájem využívat úschovnu kol příležitostně a asi 25 žáků pravidelně. Navrhovaná kapacita úschovny kol je 20 jízdních kol s tím, že je možné kapacitu i dodatečně rozšířit.

 

Ing. Jan Nečas, Ph.D. upozornil vedení školy na existenci grantového fondu města Frýdlantu nad Ostravicí a vyzval pedagogy, aby zkusili podat žádosti na využití

grantového fondu, který slouží především pro podporu sportovních aktivit dětí. Zároveň pochválil pedagogy za vedení zájmových kroužků a jejich pestrou nabídku.

 

  

Na vědomí: ředitel školy

 

Ve Frýdlantu n. O., dne 14. 10. 2015                                Zapsala: Marcela Palochová

5 Kvě 2015

Zápis ze zasedání 20. schůze Školské rady

Zápis ze zasedání 20. schůze Školské rady při Základní škole Frýdlant n.O. nám. T.G.Masaryka 1260

 

 

Datum konání: 29. 4. 2015

Místo konání: sborovna ZŠ

Přítomni: Mgr. Eva Eschingerová, p. Jana Bakotová, p. Lucie Večeřová, Ing. Marcela Palochová PhD., Ing. Iva Lichnová, Ing. Jan Nečas PhD., Mgr. Jana Trnková, Mgr. Eva Růžičková, Mgr. Karla Šigutová

Host: Mgr. Jiří Čupa, ředitel školy

Program:

1) Zahájení a úvodní slovo ředitele školy

2) Informace o aktivitách školy za období říjen – duben školního roku 2014/2015

3) Volba předsedy a místopředsedy školské rady

4) Navržení termínu a programu následující schůze

5) Diskuze

Ad 1)

Schůzi zahájil ředitel školy p. Mgr. Jiří Čupa, který přítomné přivítal a informoval o průběhu a výsledcích voleb členů školské rady pro funkční období 2015 – 2017, nově zvolené členy poté představil: a) za zřizovatele: Ing. Iva Lichnová, Mgr. Eva Eschingerová, Ing. Jan Nečas PhD., za zákonné zástupce žáků: Ing. Marcela Palochová, PhD., p. Jana Bakotová, p. Lucie Večeřová, za pedagogy školy: Mgr. Jana Trnková, Mgr. Eva Růžičková, Mgr. Karla Šigutová.

Ad 2)

Mgr. Karla Šigutová informovala členy o dění ve škole v průběhu měsíců říjen – duben školního roku 2014/15:

–       Informace aktivitách školy (účast na Mikulášském rozjímání, Den otevřených dveří, Zápis do prvních tříd – 70 dětí, lyžařské kurzy, karneval, Reprezentační ples, Velikonoční jarmark aj.

–       Informace o počtu prvních (3) a šestých tříd (cca 4) ve školním roce 2015 – 2016

–       Informace o plánovaných stavebních úpravách (1. etapa rekonstrukce sociálních zařízení v areálu školy, úprava vnitřního atria školy)

–       Informace ředitele školy o havarijním stavu školního serveru a o nutnosti jeho výměny s odhadovanou cenou serveru na cca 100 tis. Kč – hrazení z rezervního fondu školy (Ing. Janem Nečasem doporučeno oslovení cca 3 firem pro porovnání cen. Ing. Nečas dodatečně po skončení schůze formou e-mailové pošty upozornil členy rady na nutnost finančního krytí této položky z fondu investic v souladu s rozpočtovými pravidly)

Ad 3)

Pod vedením ředitele školy proběhla volba předsedy a místopředsedy školské rady s těmito výsledky:

Předseda:

Mgr. Karla Šigutová – 6 hlasů

Mgr. Eva Růžičková – 1 hlas

Ing. Marcela Palochová – 1 hlas

Místopředseda:

Ing. Marcela Palochová – 6 hlasů

  1. Jana Bakotová – 1 hlas
  2. Eva Růžičková – 1 hlas

Mgr. Jana Trnková – 1 hlas

Předsedkyní Školské rady při ZŠ nám. T.G. Masaryka byla zvolena Mgr. Karla Šigutová, místopředsedkyní Ing. Marcela Palochová PhD.

 

Ad 4)

Nově zvolená předsedkyně školské rady informovala členy o programu následující schůze (schvalování Výroční zprávy ředitele školy za školní rok 2014/15, popřípadě jiných novelizovaných dokumentů podléhajících schválení školské rady), která se bude na základě dohody členů konat počátkem října.

Ad 5)

V diskuzi vznesl Ing. Nečas připomínku k dopravní situaci na ulici Janáčkova v ranních a odpoledních hodinách, kdy rodiče přivážejí a odvážejí své děti. Ředitel školy byl vyzván, aby pravidelně kontaktoval Policii ČR a upozornil na problematickou dopravní situaci v blízkosti školy. Ostatní členové rady se zapojili do diskuze konstatováním, že se situací je místní oddělení policie obeznámeno a provádí namátkové kontroly na nejproblematičtějších místech.  Mgr. E. Eschingerová připomněla  projekt „Bezpečná cesta do škol“, jehož iniciátorem byla právě ZŠ T.G.M. Na zpracování tohoto projektu se podílel odbor dopravy Města Frýdlant n. O, Dopravní inspektorát ve Frýdku – Místku, Odbor školství a kultury a SRPŠ při základní škole. Ředitelem školy bylo přislíbeno kontaktování místního oddělení Policie ČR v případě extrémní situace.

Dalším bodem v diskuzi byl dotaz Ing. Jana Nečase na možnost dohledu nad dětmi čekajícími na autobus, které nejsou zapsány ve školní družině. Na dotaz odpověděla zástupkyně ředitele školy Mgr. Karla Šigutová, která uvedla, že po dohodě s vedoucí vychovatelkou ŠD mohou v rámci dohodnutých pravidel navštěvovat i děti, které nejsou zapsány k pravidelné docházce ve ŠD. P. Mgr. Růžičkovou bylo doporučeno situaci řešit vždy nejprve s třídním učitelem, případně s vedením školy.

Následující dotaz Ing. Jana Nečase se týkal množství kulturních a sportovních aktivit v době vyučování, zda je v ŠVP uvedeno procentuální množství těchto aktivit, volby školních výletů aj. Na dotaz odpověděla zástupkyně ředitele školy sdělením, že veškeré kulturní pořady jsou pedagogy a vedením školy pečlivě vybírány tak, aby splňovaly výchovně-vzdělávací cíle a přispívaly tak k rozvoji kompetencí žáků daných školním vzdělávacím programem v jednotlivých oblastech. V jednotlivých ročnících žáci navštíví 1 divadelní představení v Divadle loutek Ostrava, případně v Divadle Moravskoslezském, kdy jsou termíny určeny divadlem v rámci herního plánu podle učiteli vybraného titulu. Bylo vysvětleno, že se stává pravidlem, v souvislosti se školními výlety a aktivitami spojenými se závěrem školního roku, že bývá v tomto období kulturních a sportovních akcí více. Vyučující i žáci jsou o těchto akcích předem informováni.

V závěrečném příspěvku se Ing. Jan Nečas dotázal na testování žáků na I. stupni ZŠ. Zástupkyně ředitele školy v odpovědi uvedla, že pro porovnání znalostí žáků používá I. stupeň především formu srovnávacích písemných prací. Oficiální testování přes společnost Scio  je plánováno příští školní rok.

  

Na vědomí: ředitel školy

 Ve Frýdlantu n.O., dne 5. 5. 2015                                      Zapsala: Karla Šigutová

ZŠ Frýdlant n. O. nám. T. G. Masaryka