V prvních únorových dnech proběhly u žáků devátých ročníků besedy na téma My a technologická gramotnost. Je až k nevíře, jak rychle se vyvíjí nové technologie a to, co je dnes novinou, tak se za měsíc stane starou nemoderní věcí. Od pravěku, kde byl vrcholem pokroku pazourek, se žáci postupně přenesli až k umělé inteligenci – AI, která je nejen hojně využívaná, ale na druhé straně budí obavy z toho, aby lidé nedopadli stejně jako v Čapkově dramatu RUR.
Zvláštní pozornost byla věnována elektroautomobilům. Velké pozitivum akce bylo, že se posluchači seznámili s pozitivy i negativy tohoto výdobytku doby, tudíž si mohli vytvořit ucelený názor. Slovy žákyně devátého ročníku: „Pohřbilo to ve mně skoro všechny předsudky chované k elektrickým autům.“
Druhá část besedy byla věnována umělé inteligenci. Žákům bylo vysvětleno, na jakém principu učení AI funguje. Na základě faktů, které posluchači získali, mohli vyvrátit mýty o tomto novém fenoménu doby. Společnou diskuzí došli žáci k názoru, že pravděpodobnost, že by se v budoucnosti umělá inteligence „vzbouřila“ a ovládla lidstvo je zanedbatelná.
Přednáška byla nejen zajímavá, ale dala posluchačům možnost se kriticky zamyslet a vyjádřit svůj názor a postoj k technologiím, se kterými se setkávají ve svém běžném životě.
A co na závěr? Opět upřímné vyjádření jedné z posluchaček: „Můžu říci, že to bylo mnohem zajímavější, než jsem čekala a velmi mě to bavilo.“